Kato Live embed Video

kato-podcast

Totalul afișărilor de pagină

Translate

TRANSLATE with Bing

marți, septembrie 17, 2013

Filtrul triplu al lui Socrate

FILTRUL TRIPLU AL LUI SOCRATE
 
Cu ajutorul acestui filtru se pot elimina multe dintre răutățile și neplăcerile zilnice.
În Grecia Antică, Socrate era renumit pentru respectul cu care îşi trata prietenii. Într-o zi, o cunoştinţă l-a întâlnit pe marele filosof şi l-a întrebat:
- Ştii ce-am auzit despre prietenul tău ?
- Stai puţin, a replicat Socrate. Înainte de a-mi spune ceva, aş dori să facem un test. Se numeşte testul Filtrului Triplu.
- Filtrul Triplu?
- Exact, a continuat Socrate. Înainte de a vorbi cu tine despre prietenul meu, ar fi o idee bună să stăm un pic şi să filtrăm ceea ce vei spune. Acesta este motivul pentru care îl numesc testul Triplului Filtru. Primul filtru este Adevărul. Esti absolut sigur că ceea ce vrei să-mi spui este adevărat ?
- Nu, spuse omul. De fapt, doar am auzit despre asta şi…
- În regulă, a spus Socrate. Deci nu ştii dacă este adevărat sau nu. Acum hai să încercăm şi al doilea filtru, filtrul Bunătăţii. Ceea ce vrei să-mi spui despre prietenul meu este ceva bun?
- Nu, din contră…
- Deci, a continuat Socrate, vrei să-mi spui ceva rău despre el, dar nu eşti sigur că este adevărat. Totuşi poţi să treci testul, deoarece mai este un filtru: filtrul Utilităţii. Ceea ce vrei să-mi spui despre prietenul meu, îmi va fi de folos ?
- Nu, nu chiar.
- Bine, a concluzionat Socrate, daca ceea ce vrei să-mi spui nu este nici adevărat, nici bun, nici chiar folositor, de ce mai trebuie să-mi spui ceva ?


AM : nu degeaba ma atrag anticii, isi foloseau materia cenusie.
Kato : Unde te atrag, Alexandra ? In... trecut ? :)
AM : imi incita ratiunea, dragule.. a trecutului, prezentului si viitorului implicit :)
Kato : Aşa e când eşti atrăgătoare : ceea ce atragi manifestă ca reacţie o forţă pe aceeaşi direcţie da de sens contrar, şi te atrage cu aceeaşi putere. Cu cât atragi mai tare, cu atât mai tare eşti atras...  :)


 Dacă ţi-a plăcut, dă un click pe Like şi Distribuie, şi Abonează-te la postările acestui blog (coloana din dreapta sus).Apasă simultan pe tastele Ctrl şi D, pentru a adăuga acest site la Favorite (Bookmarks).  Pentru a găsi cărţile de pe blog, caută termenul "cărţi" şi " cărţi online", pe coloana din stânga jos a Etichetelor asociate postărilor (ordine alfabetică, dar ă este după z !). Pentru a găsi conferinţele, caută "conferinţe TED", pentru videouri "video", etc. Voi posta noi exerciţii, recomandări de cărţi şi noi conferinţe deosebite, deci urmăreşte acest blog. De asemenea, consultă marea bibliotecă video de pe canalul meu youtube (dă click pe categoriile de playlisturi să se deschidă toate) :  http://youtube.com/user/katonanico Embed

Niciun comentariu:

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-60726497-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');