Kato Live embed Video

kato-podcast

Totalul afișărilor de pagină

Translate

TRANSLATE with Bing

luni, septembrie 30, 2013

Despre Mixarea Tehnicilor şi Metodelor Spirituale

SS : mintea europeană şi americană este foarte inventivă în spiritualitate. 
Inventează tehnici noi, combină tehnici orientale luate din sisteme spirituale orientale... 
Unii foarte inteligenţi chiar fac un sistem propriu spiritual alcătuit din combinaţii de tehnici cu care ies pe piaţă. 
Această inventivitate în spiritualitate vine dintr-o lăcomie spirituală, dintr-o grabă, nu din divin. 
Mintea europeană şi cea americană se grăbeşte. 
Are senzaţia că dacă inventează tehnici noi sau combină tehnici orientale din mai multe sisteme spirituale, va ajunge mai repede la rezultate. 
Să nu uităm acele tehnici orientale sunt complete... sunt menite sa te ducă la final... dar nu combinîndu-le. Combinaţia lor nu poate duce la o centrare stabilă în fiinţă pt că vine dintr-o grabă, dintr-o lăcomie. 
De asta marii maeştri au spus că nu e bine să faci tehnici diferite luate din sisteme diferite. 
Au insistat că este foarte important să mergi pe o singura cale... nu pe mai multe deodată.

Kato : Atâta doar că unii le pot percepe şi înţelege, şi alţii nu. 
Cine le înţelege foarte bine, le poate combina cum vrea muşchii lui. 
Tradiţia nu trebuie să se transforme în conservatorism exagerat, în fixitate şi rigiditate dogmatică. 
Omul trebuie să rămână mereu foarte maleabil şi foarte deschis către nou şi experimentarea noului în viaţa sa.
Majoritatea problemelor pleacă însă de aici : tendinţa de a afirma ceva de genul : "Calea mea este cea mai bună", din mândrie şi orgoliu personal. 
Asta fac mulţi "maeştri", care, bineînţeles că te vor sfătui să nu amesteci tehnicile şi metodele lor, cele mai bune, cu ale altora, care-s... apă de ploaie...
Fiecare ar trebui să experimenteze, conform naturii şi intuiţiei sale interioare. 
Unii vor simţi imboldul să o facă, alţii nu. 
Este OK, oricum, cât timp îţi urmezi firesc natura, echilibrat şi armonios...
Există o serie de metode şi tehnici spirituale, vechi de milenii, care sunt preluate de medici şi psihologi, ca de exemplu tehnicile respiratorii pentru obţinerea relaxării. 
Cine crede că nu are nevoie de tehnici respiratorii, în practica spirituală, se înşeală din cauza necunoaşterii sale. 
Orice metodă de relaxare, detensionare, gestionare a emoţiilor, eliminare a stresului, poate fi aplicată cu mult mai mult succes dacă cunoşti tehnicile respiratorii, legătura ritmului respirator cu toate celelalte procese fiziologice, organice şi psihice, gândirea şi trăirile emoţionale. 
Metodele au fost aplicate de psihologi în relaxare şi gestionarea trărilor emoţionale, căci între respiraţie, stările de conştiinţă, afectivitate, gândire şi fiziologia organismului omenesc există o strânsă legătură funcţională. .
Oricine practică meditaţia trebuie să cunoască tehnicile respiratorii, rolul şi importanţa respiraţiei în sănătate, boală, şi spiritualitate. 
Un search pe google după termenul "pranayama" poate fi edificator. 
Este foarte normal ca ştiinţa să preia şi să redescopere eficienţa metodelor şi tehnicilor care şi-au dovedit eficacitatea mii de ani...

SS : e o prostie ce zici despre combinarea lor. 
Numai eropenii fac asa. 
Uită-te tu la viaţa tuturor celor care au atins iluminarea. 
La un moment dat s-au stabilit pe o singură cale şi pe aia au urmat-o cu toata fiinţa până au atins iluminarea. 
Tu eşti psiholog, o luăm altfel,poţi iubi mai multe femei în acelasi timp ? 
Mă refer la o iubire de aia în care eşti dedicat.

Kato : Te înşeli, din... necunoaştere. 
Cum s-a iluminat Buda ? 
Ce este Zen-Budismul ?
Ce este Budismul Mahayana, Budismul Theravada, Budismul Tibetan, etc. ? 
Doar forme de... mixare, ghiveciuri ! 
Fiecare Mare Maestru şi-a format o învăţătură nouă, adaptată timpului său, poporului său, pe baza altor învăţături anterioare !
"Spre deosebire de multe alte religii, budismul nu are un text central care să fie reprezentativ pentru toate tradițiile și diviziunile. 
Diversitatea și complexitatea canoanelor budiste au fost considerate de mulți (printre care și reformatorul social Babasaheb Ambedkar) ca reprezentând o barieră în înțelegerea filozofiei acestei religii.
De-a lungul timpului, au existat multe încercări de a sintetiza un singur text care să înglobeze principiile budismului. 
În tradiția Theravada au existat niște așa-numite "texte de studiu" sau "manuale" pentru călugării novici, care sintetizau și sistematizau învățăturile lui Buddha, prin condensarea, într-un singur volum, a mai multor texte canonice sau explicative. 
Mai târziu, în Sri Lanka, Dhammapada a fost susținută ca o scriere unificatoare a Theravadei.
În anii 1920, Dwight Goddard a adunat o serie de texte budiste și scrieri clasice ale filozofiei Orientului Extrem, cum ar fi Tao Te Ching, formând o lucrare numită Biblia budistă
Mai recent, Dr. Babasaheb Ambedkar a încercat să creeze un document ce combină principiile budiste prin “Buddha și Dhamma sa”. 
Alte asemenea eforturi au persistat până astăzi, cu toate că momentan nu există nici un text acceptat în unanimitate ca fiind centrul tradițiilor budiste.
Deși toate școlile timpurii ale budismului își aveau propriul canon, singurul care a rezistat în totalitate în timp, este cel al școlii Theravada."
Nu există aşadar nici o unitate indisolubilă în budism, ci doar o... mare diversitate !
"E o prostie ce zici despre combinarea lor. 
Numai eropenii fac aşa"
:) Doar un... ignorant poate afirma aşa ceva. :) 
Nu te hazarda...

SS : eu ziceam de combinarea de tehnici din sisteme spirituale diferite, nu de texte... unii maestri au combinat unele tehnici... dar au stiut cum sa o faca, ghidati de infinit, erau iluminati... dar europenii le combina altfel..le combina din lacomie..si din alte motive...

Kato : "Tradiția spune că la scurtă vreme de la moartea lui Buddha (aprox. 480 î.Hr.) și intrarea acestuia în parinirvāna (pali : parinibbāna, "stingerea totală"), s-a convocat primul consiliu al budismului care a fixat, în mod oral, Vinaya-Pitaka și Sutra-Pitaka. 
Acesta a fost organizat la Rajagriha de către Mahākāśyapa, un discipol al lui Buddha. 
În secolul următor, pe măsură ce comunitatea budistă Sangha a continuat să se extindă, a apărut o
controversă în jurul celor zece puncte de disciplină monastică. 
Cel de-al doilea consiliu budist (care s-a produs la aproximativ o sută de ani de la moartea lui Gautama) a fost ținut la Vaisali și a avut ca rol rezolvarea acestei dispute. 
În cele din urmă, toți membrii consiliului au fost de acord ca cele zece puncte să rămână nemodificate.
La puțin timp însă după această hotărâre, Sangha a început să se dividă în grupuri separate. 
Nu se știe cu exactitate când a survenit schisma; unele izvoare cum ar fi Dipavamsa din tradiția pali o plasează imediat după cel de-al doilea consiliu. 
Tradiția budistă Sarvastivada identifică schisma în vremurile regelui Asoka (268-234 î.Hr.), în timp ce Mahasanghika susține că aceasta a fost provocată mult mai târziu, în jurul anului 100 î.Hr. 
Cert este că principalele cauze ale rupturii au fost divergențele de percepere a regulilor călugărești. Astfel comunitatea s-a împărțit în două fracțiuni:
1. sthaviravadini (theravadini) sau cei care se considerau ortodocși și loiali vechilor norme riguruase legate de învățăturile lui Buddha și
2. mahāsānghikași (partizani ai școlii Mahāsānghika), care abordau o viziune liberală și permisivă asupra dogmei și a monahismului.

Edictele din vremea regelui Asoka consemnează un nou conflict de ordin religios, cu prilejul căruia are loc un nou consiliu, cel de-al al treilea, la Pataliputra, aproximativ în anul 250 î.Hr., la 236 de ani de la moartea lui Buddha. 
Dirijat de Moggaliputta Tissa și întrunind în jur de o
mie de călugări (printre care se zice că s-ar fi numărat însuși Asoka, în calitate de monah), consiliul a stabilit sthaviravadismul (budismul theravada) ca singura formă ortodoxă, și nu a aceptat niciun compromis în favoarea dizidenților religioși, care expulzați fiind din cadrul Sanghăi, au fost catalogați drept eretici. 
O altă realizare a consiliului a fost întregirea Canonului Pali prin adăugarea textului Abhidammam Pitaka. 
Tot în această perioadă, din cercul sthaviravadinilor se mai desprinde o nouă grupare, cea a sārvāstivadinilor.
Imediat după aceste schisme, școlile budiste au început să alcătuiască o Abhidharma/Abhidhamma, adică o colecție de lucrări filozofice.
Versiuni asemănătoare acestui tip de scriere au existat probabil și în timpul lui Buddha, însă concepute sub forma unor liste. 
Evoluția budismului însă, a dus la încadrarea conceptelor cuprinse în acele liste într-o lucrare mult mai voluminoasă și mai sistematică, într-o nouă Pitaka : Abhidhamma Pitaka. 
Unii academicieni moderni numesc această etapă "budismul Abhidhamma". 
Cu toate acestea, unele școli, Mahasamghika de exemplu, nu au o Abhidhamma Pitaka, fapt ce se află în conformitate cu refuzul lor de a aduce adăugiri canonului."
Este aşadar şi în firea orientalilor să se dezbine şi să se separe în tot felul de grupuri şi grupuleţe, fiecare cu învăţătura sa, şi să nu bată în cuie învăţătura NIMĂNUI. 
Toţi oamenii sunt... la fel. 
Nu lăuda aiurea orientalii şi nu ponegri americanii şi europenii. 
Uită-te puţin şi la nivelul lor de trai, de civilizaţie. Uită-te de unde vin acum majoritatea Maeştrilor noului val. 
Din cauza dogmatismului lor, şi a practicilor religioase rupte de realitate, indienii, egiptenii şi tibetanii s-au blocat singuri, pe ei înşişi...
Noroc cu Asoka... :
"Stingherită de numeroasele schisme, răspândirea budismului a decurs lent până în perioada împăratului mauryan Asoka cel Mare, care, fiind un susținător public al acestei religii, a avut o importanță incomensurabilă în istoria acesteia. 
Având pentru lumea orientală un rol asemănător cu cel al lui Constantin cel Mare față de Europa și creștinism, Asoka a îmbrățișat budismul, ridicându-l la statut de credință imperială, și a păstrat în același timp o atitudine tolerantă în raport cu celelalte confesiuni. 
Vrând să unifice subcontinentul indian și restul Asiei de Sud sub o singură religie, împăratul mauryan a construit numeroase mănăstiri și stupe (în jur de optzeci de mii îi sunt atribuite în prezent), a protejat călugării, și a trimis misionari în întreaga lumea. 
O orientare a misiunilor a fost înspre vest, înspre teritoriile iraniene, Siria, Afghanistan , Egipt, Cirene, Macedonia și Epir, iar alta s-a concentrat în sudul peninsulei, anume Sri Lanka și Maldive. 
Cele două incursiuni misionare au avut ca efect pe de-o parte final izbucnirea budismului în China, și de cealaltă parte, transportarea budismului theravada în afara teritoriului originar, răspândirea lui în zona insulară a Oceanului Indian (inclusiv Sri Lanka) și de-a lungul coastelor sud-est asiatice. 
Pe teritoriul Indiei, Asoka a răspândit religia în Mysore, Kashmir, Maharashtra, Varanasi și Himalaya.
Epoca lui Asoka marchează prima emanație a învățăturilor budiste dincolo de teritoriile indiene. Conform edictelor lui Asoka, au fost trimiși emisari cu precădere în teritoriile învecinate Imperiului Seleucid și în regatele elenistice din bazinul mediteranean. 
Aceasta a favorizat, un secol mai târziu, apariția monarhilor budiști vorbitori de limbă greacă din Regatul Indo-Grec și dezvoltarea artei greco-budiste din Gandhāra. 
În tot acest timp, budismul a fost expus atât influențelor grecești și persane cât și celor ale religiilor indiene non-budiste.
După moartea lui Asoka, Imperiul Maurya cunoaște o perioadă de regres și începe să se destrame. 
De asemenea, budismul suferă noi sciziuni, nu doar în grupurile "ortodoxe", ci chiar și în noile școli."
Noi şi noi sciziuni... 
Mai rău decât în creştinism...
Cu alte cuvinte, ce este bine de înţeles, este faptul că, la ora actuală, este perioada superoptimă şi favorabilă apariţiei un nou Mântuitor, un nou Mare Maestru, o nouă învăţătură, căci în toată lumea se simte această nevoie, datorită acestei dezbinări, separări, sciziuni continue, care au afectat absolut toate marile religii. Noului Mântuitor îi va foarte uşor, în ziua de azi, să îşi răspândească învăţătura, pe plan mondial, cu ajutorul televiziunii şi internetului. 
Am putea asista oricând la un astfel de eveniment, oarecum şocant, în care cineva foarte bine dotat intelectual, şi pregătit cultural, ar putea ajunge să propage, într-un timp extrem de scurt, noua sa învăţătură, care, va fi foarte bine primită, deşi, bineînţeles, va putea fi recunoscută drept o... sinteză a celor care au existat anterior... ;)

SS : :)) deci crezi in budha maitreya.el e cel asteptat de multi.despre el a vorbit budha acu 2500 de ani

Kato :
"13. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi şi cele viitoare vă va vesti.
14. Acela Mă va slăvi, pentru că din al Meu va lua şi vă va vesti.
15. Toate câte are Tatăl ale Mele sunt; de aceea am zis că din al Meu ia şi vă vesteşte vouă."

BM : Tehnica made in Europa si tehnica made in America se pare ca nu au sorti de izbanda,precum are cea orientala!!!!!...ce-ar fi daca am scapa de ideea de tehnica si am trai viata ca pe o meditatie !?

SS : pai majoritatea oamenilor de pe globul asta nu practica nicio tehnica..dar nu triesc viata ca pe o meditatie... deci nu practica unei tehnici e problema..

Kato : Unii afirmă că a existat o învăţătură mult mai veche, care a plecat de pe plaiurile Europei... :)
Pentru mine, de unde a plecat, şi cine e mai tare acum, sunt doar factori de... amuzament. 
Eu sunt oricum cel mai tare :) 
Restul pot să se agite cât vor... :) 
Nu uitaţi că ceea ce numiţi "tehnică orientală" este tot un... mix, o salată orientală ! :) 
Mie îmi place, că îmi plac salatele de orice fel ! :) 
Orientale, româneşti, ungureşti, europene, americane, indiferent... 
Tot ce este natural îmi place, şi nu fac discriminări. 
Toate sunt bune !
Doar insuficienţa şi excesul sunt dăunătoare... ;) 
De tot ce este bun este bine să profităm, în mod firesc şi natural.
Cine vrea să mediteze, este... extraordinar de liber să o facă, când vrea muşchii lui, că nimeni nu îl împiedecă.
Subiect de meditaţie pentru meditatori : "căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi şi cele viitoare vă va vesti." ;)



 Dacă vrei să afli mai multe despre Kato şi activitatea lui : 
https://www.facebook.com/notes/806080502769226/


CĂRŢI SPIRITUALITATE (şi nu numai) recomandate de Kato : http://loveblog4all.blogspot.com/2014/08/carti-spiritualitate.html


Dacă ţi-a plăcut, dă un click pe Like şi Distribuie, şi Abonează-te la postările noi ale acestui blog prin email, serviciul Feedburner, dând click aici : Subscribe to Love Blog 4 All by Email
Apasă simultan pe tastele Ctrl şi D, pentru a adăuga acest site la Favorite (Bookmarks).
Pentru a găsi ceva specific pe blog, poţi căuta după termen la "Căutare" în stânga sus, sau pe coloana din stânga jos la Etichetele asociate postărilor (cuvintele albastre, în ordine alfabetică).
De asemenea, consultă marea videotecă de pe canalul meu youtube (dă click pe categoriile de playlisturi să se deschidă toate) : http://youtube.com/user/katonanico
Te poţi Abona şi la siteul meu SPIRIT, să primeşti notificări pt postările noi, pe email, aici : Subscribe to Spirit by Email
Te invit cu bucurie să vizitezi şi noul meu blog : "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial" - http://katoparapsihologieextrasenzorial.blogspot.ro/
Fă economie de timp şi bani, efectuând cumpărături online prin accesarea promoţiilor din reclame, susţinând totodată astfel şi acest blog. 
Accesează acest link pt oferta completă de magazine unde găseşti tot ce vrei : https://www.facebook.com/notes/806471976063412/ 
Mulţumesc !



Aici ai linkul către CUPRINSUL blogului, cu lista tuturor postărilor, pe Categorii, plus toate articolele de pe siteurile mele "Spirit" şi "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial", peste 500 articole ! http://loveblog4all.blogspot.com/2015/11/toate-postarile-blogului-linkurile.html



Niciun comentariu:

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-60726497-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');