Kato Live embed Video

kato-podcast

Totalul afișărilor de pagină

Translate

TRANSLATE with Bing

miercuri, septembrie 25, 2013

Oglindirea Personalității și Tiparele de gândire




 
EE : "Kato, singurul cu care poți să concurezi, să te dușmănești, să iubești, să distrugi, ești tu. Ceilalți sunt doar oglinda ta."


Am mai întâlnit ideea asta, în diverse alte formulări, legate de reflexii şi proiecţii. Aş avea câteva întrebări.
1. Tu simţi cu adevărat că eşti oglinda mea ? Eu nu percep faptul că ai fi.
2. Crezi că poţi fi oglinda tuturor oamenilor? Toţi oamenii se oglindesc în tine ? 

Nu mi se pare posibil, şi nici nu văd că ai oglindi ceva, în dialogurile tale, în afara... personalităţii tale proprii.
3. Dacă ceilalţi sunt doar oglinda mea, şi eu sunt... doar oglinda lor, ar însemna că nu există acţiune, mişcare, personalitate proprie, decizii şi alegeri individuale, liber arbitru, şi o grămadă de alte lucruri, care... există...
4. Dacă toţi suntem oglinzi, şi ne oglindim, doar, unii pe alţii, la nesfârşit, înseamnă că nu mai avem nici un rol şi nici un scop, în privinţa relaţionării interindividuale, în afară de a... oglindi.  Căci afirmația a fost categorică : "Ceilalţi sunt DOAR oglinda ta".
5. Divinitatea, atunci, ce este? Care este rolul său? Este doar un Creator de... oglinzi ?
6. Dacă "singurul cu care poți să concurezi, să te dușmănești, să iubesti, să distrugi ești tu. Ceilalți sunt doar oglinda ta.", atunci implicit însemnă că ei trebuie să oglindească, cu TOȚII, ÎN ACELAȘI TIMP, concurenţa mea cu mine însumi, duşmănia, iubirea şi distrugerea îndreptate de mine asupra mea

Dar, după cum clar observ, clipă de clipă, tu, ei, voi, nu oglindiţi deloc asta, ci fiecare reflectă, în reacțiile și relaţiile sale, cu totul altceva, ceva legat foarte strâns de... propria sa personalitate, caracterul, temperamentul său propriu. 
Adică se reflectă nişte CARACTERISTICI INDIVIDUALE, tipare individuale, ascunse, în toate manifestările fiecărui om.
7. Ceilalţi, adepţii, discipolii, sunt doar oglinda Maestrului ? 

Dar cei ce nu îi sunt adepţi şi discipoli? Oamenii care l-au iubit pe Isus au fost doar oglinda Sa ? Dar cei care l-au batjocorit şi crucificat?
8. Dacă "Ceilalţi sunt doar oglinda ta", asta implică faptul că EI: NU AU O PERSONALITATE PROPRIE, căci o reflectă doar pe a mea, şi nici eu nu am, căci o reflectez doar pe a lor, a tuturor celorlalţi, ceea ce conduce în mod logic la concluzia că există o singură personalitate, de fapt, reflectată de noi toţi, oglinzile ei. 

Aşa să fie, oare ? Suntem cu adevărat... identici ?



Gabriel Katona: sunt de acord cu tine. Deși o întâlnim în foarte multe cărți pe teme spirituale, chestiunea aceasta cu "celălalt este oglinda mea", se numește MANIPULARE. 
În plus față de ceea ce a scris Kato, aș dori să adaug doar atât: modul în care ceilalți răspund la acțiunile noastre se numește FEED BACK! 
Noi nu generăm ceva în ei, pentru ca ei să fie oglinda noastră, căci fiecare răspunde după cum simte! 
Și dacă mai mulți oameni răspund la fel la ceea ce zice cineva, asta înseamnă doar că respectivii simt la fel, nu că ei sunt oglinda acelui cineva. Namaste! Mulțumesc! Vă iubesc! 

Kato: Reacţia ta la stimulii din exterior - ideile şi acţiunile celorlalţi asupra ta, este normal să aibă o legătură directă cu natura stimulului, dar ea are directă legătură şi cu INTERPRETAREA pe care tu o dai fiecărui stimul (gând și acțiune a altcuiva). 

Iar această interpretare REFLECTĂ ÎN MOD CLAR NATURA TA, starea ta generală şi cea de moment, fiind conformă cu tipul tău de personalitate, caracterul şi temperamentul tău.
Ca argument: dintr-un grup de 5 persoane, cărora a 6-a le expune o idee, o teorie, etc., nu vor exista 2 persoane care să reacţioneze identic, exact la fel, ci fiecare va reacţiona conform personalităţii sale individuale. 

Deci: cei 5 nu sunt acolo doar să reflecte, ca într-o oglindă, a 6-a persoană, în mod identic, ci pentru a interacţiona cu ea, aducând ceva nou fiecărei relaţii interpersonale, fiecărui participant. 
Fiecare participant va fi transformat datorită reacţiilor celorlalţi, mai mult sau mai puţin conştient.
Faptul că tu nu percepi sau nu înţelegi ceva, nu înseamnă că acel ceva nu există. 

Nu suntem simple oglinzi, ci fiinţe înzestrate cu capacităţi creatoare.



DF: Cum percep eu oglinda: În orice oglinda reală ne-am uita, ne vedem pe noi înșine. 

Noi facem ceva, iar oglinda ne imită, dar atenția este asupra noastră. 
Așa ar trebui să se întample și în cazul: ,,celalalt este oglinda mea”. 
Deci, nu trebuie sa ne uitam la ceea ce face, spune celalalt, ci la ce facem, ce gandim, ce spunem, ce simtim noi fata de ceea ce face, spune celalalt – atentia este pe noi, adica suntem pe faza sa vedem daca reactionam situatiei date. Daca reactionam, inseamna ca ceva ne deranjeaza, ne enerveaza de-a dreptul. Ceva din interiorul nostru incearca sa iasa la lumina, celalalt a fost doar un pretext, adica e doar o oglinda (el saracul habar nu are ce face – oglinda habar nu are ca noi ne uitam la ea, ea reflecta tot ce trece prin fata ei). 
Nu comportamentul lui e important, ci reactia noastra la comportamentul lui...

Kato: Exact ceea ce am spus: gândirea şi comportamentul propriu, exteriorizate, reflectă ceea ce EȘTI tu însuţi, interiorul tău: personalitatea, temperamentul, caracterul. 

Adică oglinda ta este constituită de reflectarea în exterior, prin manifestările tale comportamentale, a ceea ce eşti tu însuţi, în interior, aspectele ascunse ale ființei tale, modul tău de gândire, calitățile și defectele tale, dorințele și aspirațiile, necesitățile, abilitățile, aptitudinile, capacitățile, etc. 
Ce rol au ceilalți ? 

Ei sunt instrumentele indispensabile prin care se produc stimulii foarte variați necesari desfășurării experiențelor tale de viață diverse, complexe, de o foarte mare varietate. Tocmai datorită faptului că fiecare este unic în felul său, reacționând în mod diferit unul față de altul.


Revenind însă la ideea oglindirii, se pune totuși întrebarea: există ceva din tine ce se oglindește în ceilalți din jurul tău ? 
Ceva ce este reflectat de altul sau alții ÎNTOCMAI așa cum este prezent în tine? 
Am putea spune că, în mod absolut exact, nu, dar în mod asemănător, adică mai mult sau mai puțin deformat, da! 
De exemplu: cine se aseamănă se adună, și atunci, în mod logic, se poate concluziona că cei care se adună împreună reflectă anumite asemănări particulare și limitate existente între ei. Dar, în nici un caz, ei nu îndeplinesc DOAR o funcție de oglindire, ci... mult mai mult.


În concluzie, nu afirm că ceilalți nu oglindesc nimic din natura personalității tale, ci că:
1. Afirmația “ceilalți sunt doar oglinda ta” este eronată, căci ceilalți nu sunt doar oglinda ta.
2. Nu toți ceilalți reflectă același aspect specific, aceeași asemănare, ci doar o parte dintre ei.
3. Unii dintre ceilalți reflectă anumite asemănări, alții altele.
4. Orice reflectare este deformată, deoarece nu există identitate perfectă, ci doar asemănare.

Cine vede vină şi vinovaţi peste tot în jurul său, şi în el însuşi, trăieşte... un film al vieţii horror. 
Mie îmi plac filme de dragoste, cu lugu-lugu şi pupături, în care toţi sunt buni şi inimoşi de numa, chiar dacă greşesc şi se mai omoară din iubire între ei, da nimeni nu-i vinovat, că nu știe ce face, deşi merită să moară împuşcat, spânzurat, după unii sau scenarist ... :)
Poţi să ceri unui idiot să gândească şi să se comporte ca un înţelept? 

Da, poţi, dar asta demonstrează clar faptul că tu eşti... ne înţelept. 
Este de vină idiotul că el este idiot, şi că nu este înţelept, în filmu vieţii ăsteia? Eu zic că nu, dar sunt conştient că există mulţi idioţi care mă pot contrazice oricând, foarte convinşi, şi cu vehemenţă. 
Şi atunci, ca un om sincer de onest ce sunt, spun: nu mă doare ce crede unul sau altul, nu mă afectează, căci doar studiez problema idioţeniei şi a înţelepciunii, pentru a o înţelege cât mai bine, și a o putea... explica. 
Că în capu unuia, el mă percepe ca pe un demagog, şi altul ca pe un înţelept, altul ca pe un idiot, altu ca pe un nebun ce zice adevărul, şamd, pentru mine este egal emoțional, căci asta mă ajută să aflu cine este el şi ce este în mintea lui, nu ce este în a mea, căci pe a mea eu mi-o cunosc cel mai bine, nu alții. 
Ei nu mă reflectă deloc pe mine, cum cred unii care nu ştiu fizica spirituală, ci, în imaginea reprezentativă pe care şi-au format-o despre mine, şi reacţiile lor, se reflectă foarte exact TIPARELE lor de gândire şi comportament, dovadă stând faptul că fiecare reacționează diferit, în felul său, la aceeași stimulare.
Ce gândesc eu despre ei, mă reprezintă pe mine. 

Ce gândesc ei despre mine, îi reprezintă pe ei. 
Eu determin pe cineva să reacţioneze, şi îi studiez reacţiile, pentru a-i cunoaşte adevărata natură. 
Nu mă interesează să mă implic neapărat în ceva, căci nu mă leg, ci doar provoc reacţii când vreau să studiez modul de a reacţiona într-o anumită situaţie conjuncturală. 
Dacă omul ştie să înveţe să se cunoască pe el însuşi din reacţiile sale, îl va ajuta, dacă nu, nu. 
Reacţiile mele provocate de acţiunile altora, mă ajută pe mine însumi să mă cunosc mai bine, tot mai bine. 
De aceea socializare este bună, mai bună decât izolarea, căci doar socializând ai posibilitatea de a asimila rapid o mulţime de informaţii, despre lume şi viaţă.


În concluzie, repet: dacă cineva te percepe ca fiind cumva, și te etichetează, asta reflectă reprezentarea sa mentală, subiectivă, personală, nu ceea ce reprezinți tu în mod real şi obiectiv în realitate. 
El ar trebui să stea şi să mediteze la modul în care şi-a putut construi o REPREZENTARE NEGATIVĂ în mintea sa, căci a lăsat astfel răul, negativismul, să pătrundă în el însuşi, în fiinţa sa.
Pentru mine, toţi oamenii sunt... buni.  Proştii, cretinii şi idioţii nu sunt oameni răi, chiar dacă au fost programați sau sugestionaţi să fie rău intenţionaţi. 

Răul nu pătrunde în mintea mea. 
Nu pot fi un om rău.  Deoarece în mintea mea nu se poate cuibări, instala, exista, răul. Oricâte greşeli, prostii, şi idioţenii aş înfăptui... :)
Cum să nu iubesc oamenii, oricum ar fi ei, de la mama lor, natura? 
Sincer, ca de obicei, cred că fiecare atrage reacţii conforme cu tiparele sale, cu natura gândurilor şi acţiunilor sale. Nu mă pot supăra pe cei care acţionează şi reacţionează oarecum negativ privind personalitatea mea enciclopedică, căci ştiu că fiecare are un motiv să o facă, că totul are o cauză, şi că fiecare om îşi urmează tiparele sale, programarea sa, mai mult inconştient şi instictiv, decât conştient şi raţional. 
Nu mă pot aştepta de la un om obişnuit să reacţioneze manifestând dragoste şi iubire faţă de mine, în condiţiile în care eu îi zgândăr egoul, înţepându-l în locuri sensibile. 
Dar nu rezist uneori să nu o fac, pentru a testa limitele celor cu care interacţionez. Şi mă bucur sincer, când găsesc câte un OM care se dovedeşte ne obişnuit, atât de bine echilibrat şi centrat, încât zâmbeşte înţelegător şi compătimitor la tentativele mele de a-i zgândări şi descentraliza egoul. 
Dar... există extrem de puţini oameni de acest calibru. Mă bucur însă că există. Sunt ca nişte lumini ce luminează în beznă calea celorlalţi, fără să le-o ceară nimeni. Aşa au fost... programaţi. :) Tiparele lor sunt... sublime. Le studiez şi mă minunez de ele...


Îmi place să cred că studierea raţionamentelor expuse de mine pot conduce o parte din cititori spre conştientizarea faptului că fiecare om are un fel de panou cu butoane care pot fi apăsate oricând de alţii, pentru a declanşa anumite reacţii standard, în conformitate cu programul existent în fiecare. 
Fiecare om reacţionează la stimulii din exterior într-un mod preprogramat. 
Asta înseamnă că şi tu ai implementat un astfel de program, şi ai propriul tău panou de comandă. 
Înţelegerea acestui fapt constituie un pas important pe calea înţelegerii tiparelor proprii şi ale celorlalţi, de gândire şi comportament. 
Studiul şi analiza lor îţi va conferi, cu timpul, capacitatea de a prevedea tot mai exact reacţiile proprii şi ale celor din jurul tău. 
A prevedea înseamnă a te putea adapta, a putea influenţa, controla, a dobândi capacitatea de a-ţi controla în mai bună măsură calitatea vieţii tale. 
Prosperitatea ta este dependentă de calitatea relaţiilor pe care le întreţii cu ceilalţi oameni prezenţi în viaţa ta. 
Capacitatea de a prevedea reacţiile, îţi va influenţa pozitiv, astfel, calitatea vieţii. 
Vei putea acţiona în mod conştient în vederea evitării unor oameni şi reacţiile lor, şi a apropierii de oameni a căror gândire şi mod de a reacţiona convine felului tău de a fi şi intereselor tale. 
Numesc acest proces "adaptare conştientă" la condiţiile de viaţă terestre... 
Pace vouă! 

Gregg Braden - Cele 7 Oglinzi Eseniene



Lecturarea articolului:


Articole pe aceeași temă sau conexe:
- Despre Oglindirea Personalității și Tiparele de Gîndire
- Neuronii Oglindă şi legătura lor cu Empatia, Intuiţia, Învăţarea prin imitaţie
- Reflectarea și Oglindirea ta de (în) Ceilalți
- Legea / Principiul Oglindirii - mit și adevăr, magia oglindirii - articol în lucru
Distribuie articolul dacă ți-a plăcut, mulțumesc! 




-DONEAZĂ, dacă ți-a plăcut, susține ceea ce-ți place :) 


Donează prin PayPal, în contul reprezentat de acest mail: katonanico@gmail.com
Mulțumesc!

Vizitează Forumul Portal Spiritual Kato - forum de informare și discuții NOU creat: https://kato-portal-spiritual.ro/forum/

eJobs



APARATE pentru Relaxare, Protecție Energetică, Energizare, pentru starea ta de bine: LINK

Mind Synergy -
Stimulare cerebrală pentru relaxare profundă


-CĂRŢI SPIRITUALITATE (şi nu numai) recomandate de Kato :  http://loveblog4all.blogspot.com/2014/08/carti-spiritualitate.html

Evenimente generale Cluj Allevents.in:

-Dacă vrei să afli mai multe despre Kato şi activitatea lui :  https://www.facebook.com/notes/806080502769226/

Mai multe despre Kato : | Facebook

Resurse utile - Dezvoltare Spirituală : Toate siteurile de mai jos sunt administrate de mine şi vei găsi informaţii utile aici 1. Profil Googl



-De AICI(click aici) POŢI ASCULTA ŞI DOWNLOADA ÎN FORMAT AUDIO mp3 CREAŢIILE PERSONALE KATO, pentru a le putea asculta oriunde
-Dacă ţi-a plăcut, dă un click pe Like şi Distribuie, şi Abonează-te la postările noi ale acestui blog prin email, serviciul Feedburner, dând click aici: Subscribe to Love Blog 4 All by Email

-Apasă simultan tastele Ctrl şi D, pentru a adăuga acest site la Favorite (Bookmarks).

-Pentru a găsi ceva specific pe blog, poţi căuta după termen, la "Căutare", în stânga sus, sau pe coloana din stânga jos la Etichetele asociate postărilor (cuvintele albastre, în ordine alfabetică).

-Abonează-te la marea videotecă de pe canalul meu youtube (dă click pe categoriile de playlisturi să se deschidă toate):  http://youtube.com/user/katonanico

-Te poţi Abona şi la blogul meu "SPIRIT", să primeşti notificări pt postările noi, pe email, aici:  Subscribe to Spirit by Email

-Te invit să vizitezi şi mai noul meu blog : "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial" - http://katoparapsihologieextrasenzorial.blogspot.ro/
-Fă economie de timp şi bani, efectuând cumpărături online prin accesarea promoţiilor din reclame, susţinând totodată astfel şi acest blog. 
Mulţumesc !

-Aici ai linkul către  CUPRINSUL  blogului, cu lista tuturor postărilor, pe Categorii, plus toate articolele de pe siteurile mele "Spirit" şi "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial", peste 500 articole ! http://loveblog4all.blogspot.com/2015/11/toate-postarile-blogului-linkurile.html


SOFTWARE Prezentări Multimedia, Editare Foto, Video 2D, 3D, Webdesign, Webinarii, Email Marketing, etc. Promoţii şi Bonusuri...


 

software-deals.ro

  VigLink banner

Niciun comentariu:

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-60726497-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');